Avizează pentru legalitate Dispoziţiile emise de Primarul comunei Corund precum şi Hotărârile adoptate de Consiliul Localal comunei Corund.
Participă la şedinţele Consiliului Local al comunei Corund.
Întocmeşte Procesul verbal al şedinţelor Consiliului Local şi îl afişează la sediul Primăriei.
Asigură aducerea la cunoştinţă publică a Hotîrârilor şi Dispoziţiilor adoptate sau emise pe plan local şi care sunt de interes general.
Convoacă CL la şedinţele ordinare sau la şedinţele extraordinare, comunicând ordinea de zi.
La începutul fiecărei şedinţe citeşte procesul-verbal al şedinţei anterioare, supusându-l spre aprobare.
Face prezenţa la şedinţele CL al comunei Corund.
Redectează Hotărârile CL.
Pregăteşte lucrările supuse dezbaterii Cl şi a comisiilor de specialitate ale acestuia.
Asigură efectuarea lucrărilor de secretariat, asigurp şi garantează legalitatea actelor întocmite şi eliberate de Primăria comunei Corund şi CL.
Comunică HCL al comunei Corund Primarului şi Prefectului judeţului Harghita.
Organizează arhiva şi evidenţa statistică a HCL al comunei Corund şi a Dispoziţiilor Primarului comunei Corund.
Asigură transparenţa şi comunicarea către autorităţile, instituţiile publice şi persoanelor interesate a actelor prevăzute la lit.a în condiţiile Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
Este persoana responsabilă cu ANI, exercitând atribuţiile privind completarea declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese ala funcşionarilor publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului comunei Corund şi ale consilierilor locali.
Coordonează activităţile de evaluare anuală a performanşelor profesionale individuale ale salariaţilor instituţiei şi de acordarea a gradelor profesioanale.
Întocmeşte documentaţia de aprobare sau modificare a organigramei aparatului propriu de specialitate a primarului, statul de funcţii şi de personal.
Organizează concursurile pentru ocuparea funcţiilor publice vacante, în condiţiile legii.
Întocmeşte dispoziţiile de încadrare, detaşare, transfer, încetare a activităţi, pensionare şi orice alte modificări apărute în raporturile de muncă.
Întocmeşte contractele de muncă şi ţine evidenţa fişelor postului ce cuprind sarcinile de serviciu ale fiecărui angajat.
Efectuează operaţiunile privind încadrarea şi orice modificare intervenită pe parcursul desfăşurării activităţii pentru salariaţi şi pentru asistenţii angajaţi pentru bolnavii cu handicap.
Aduce la cunoştinţă publică rapoartele de activitate ale consilierilor locali şi viceprimarului.
Îndeplineşte atribuţii de stare civilă în lipsa motivată a ofiţerului de stare civilă.
Coordonează activitatea compartimentelor funcţionale ale aparatului de specialitate ale primarului.
Urmăreşte actualizarea permanentă a listelor electorale cuprizând locuitorii comunei cu drept de vot.
Aduce la cunoştinţa personalului aparatului de specialitateal primarului noutăşile legislative oferind sprijin juridic pentru corecta aplicare a acestora.
Este membru în Comisia de inventariere a terenurilor potrivit Legii nr.165/2013.
Este membru în Comisia locală de fond funciar, aduce la cunoştiinţa celor interesaţi hotărârile comisiei judeţene de fond funciar.
Urmăreşte înregistrarea în Registrul special a contractelor de arendare şi înregistrarea acestora în Registrul agricol.
Coordonează, verifică şi răspunde pentru modul de completare şi ţinere la zi a Registrului agricol.
Îşi dă acordul pentru modificarea datelor înscrise în Registrul agricol.
Urmăreşte comunicarea datelor centralizate către Direcţia generală de statistică la termenele prevăzute.
Urmăreşte evidenţa Certificatelor de producător, modul de eliberare al acestor documente.
Întocmeşte fişa postului pentru personalul din aparatul de specialitate ale primarului.
Avizează pentru legalitatea Certificatele de urbanism şi Autorizaţiile de construire conform Legii nr.50/1991.
Coordonează activitatea compartimentului de specialitate care desfăşoară activitate în domeniul autorităţii tutelare şi a protecţiei sociale.
Îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau însărcinări date de Consiliul Local sau Primarul.